آموزش آشپزی

طرز تهیه یک پیتزای کاملا متفاوت؛ ساده و فوری

پارسی دی: پیتزا گوشت و قارچ بدون فر یکی از پیتزاهای بسیار خوشمزه و ساده و سریع است که بدون نیاز به فر و خمیرمایه تهیه می‌شود.

این پیتزا را می توانید با یک خمیر فوق العاده نرم بدون نیاز به زمان استراحت می توانید تهیه کنید و یک پیتزا خانگی بدون نیاز به داخل تابه تهیه کنید. پیتزا ها در انواع و اقسام مختلفی در دنیا وجود دارد که شما می توانید با مواد میانی مختلف آن ها را تهیه کنید و به دلخواه به مواد سوسیس یا فلفل دلمه و انواع پنیر ها را کم و زیاد کنید تا یک پیتزا درجه یک خانگی آماده کنید.

پیتزا گوشت و قارچ, طرز تهیه یک پیتزای کاملا متفاوت؛ ساده و فوری

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

آرد سفید    ۲ پیمانه

بیکینگ پودر    ۳ ق چای خوری

ماست    ۱ پیمانه

روغن    ۲ ق غذا خوری

نمک    ۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه مواد میانی پیتزا گوشت و قارچ بدون فر

پیاز    ۱ عدد

گوشت چرخ کرده    ۱۵۰ گرم

فلفل دلمه    ۱ عدد

قارچ    ۱۰ عدد

سس کچاب    به مقدار لازم

رب    ۱ ق غذا خوری

پینز پیتزا    به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر    به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر مرحله به مرحله

مرحله اول : تهیه خمیر پیتزا

برای تهیه خمیر باید باید ماست و بیکینگ پودر را مخلوط و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا ماست پفکی شود. سپس آرد و روغن مایع و نمک را باهم مخلوط کنید و مخلوط ماست را اضافه کنید و حالا خمیر را خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود و اگر نیاز بود آرد اضافه کنید تا خمیر جمع شود و روی خمیر را بپوشانید تا خشک نشود و مایه میانی پیتزا را تهیه کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. فلفل دلمه را بشورید و ریز خرد کنید و به همراه ادویه ها اضافه کنید تا کمی نرم شود، قارچ را بشورید و اسلایس کنید و به مواد بیفزاید تا آب اضافه قارچ کشیده و در انتها باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

در ادامه باید داخل تابه مورد نظر را کمی چرب کنید تا خمیر را بتوانید بعد از پخت به راحتی جدا کنید، می توانید از تابه دو طرف یا تابه گرد معمولی استفاده کنید. نیمی از خمیر را داخل تابه قرار دهید و با دست داخل تابه خوب باز کنید و روی آن سس کچاب بزنید.

مرحله چهارم: پخت پیتزا گوشت و قارچ بدون فر

حالا کمی پنیر پیتزا بریزید و بعد مواد گوشتی را اضافه کنید و روی پیتزا را با پنیر رنده شده کاور کنید. روی درب تابه دمکنی قرار دهید و تابه را روی شعله پخش کن که از قبل روی حرارت قرار دادید بگذارید و برای ۳۵ دقیقه زمان دهید تا پیتزا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیتزا گوشت و قارچ بدون فر با خمیر فوری

می توانید روی مواد به دلخواه گوجه اسلایس شده یا زیتون نیز قرار دهید.

این مقدار خمیر به شما دو عدد پیتزا می دهد.

می توانید از سوسیس یا ژامبون نیز استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا